آکایران :کوچیک کردن شکم آرزوییه که دست پیدا کردن به اون سخت به نظر می رسه. در این مقاله به شما یه فرآورده لبنی خوش طعم رو معرفی می کنیم که تاثیر بسیاری در لاغر شدن و کوچیک کردن شکم تون داره.

ماست کمرتون رو باریک و شکم تون رو کوچیک می کنه

بنا : تب لاغری و کمر باریک این روزا داغ داغه و بیشتر خانوما سخت در جست و جوی راه هایی هستن که در عین ساده بودن موثر هم باشن. مطمئنا رعایت رژیمای جور واجور یکی از همین روشای لاغری، رژیمایی که اگه بدون آگاهی و بدون نظارت باشن منتهی به مشکلات پیچیده و دردناکی می شه. با این حال، مصرف بعضی غذاها و حذف یه سریای دیگه می تونه ما رو در رسیدن به این هدف کمک کنه و به خاطر همین اینجا از اثر ماست بر وزن واسه شما می گیم.

اگه جزء علاقه مندان ماست هستین این شانس رو دارین که نسبت به بقیه دور کمری باریک تر و به دنبال اون وزنی کم تر داشته باشین. یافته های آخرین تحقیقات انجام شده نشون میده: آدمایی که ماست بیشتری مصرف می کنن از ترکیب بدنی سالم تری بهره مند هستن. در واقع ترکیبات مغذی موجود در ماست در کنار فوایدی که واسه بدن به همراه دارن از جمله : تقویت سیستم ایمنی، کمک به استواری استخوانا، بهبود سیستم گوارش، کاهش خطر دچار شدن به سرطان روده و معده به کم شدن شاخص توده بدنی و باریک تر شدن کمر کمک زیادی می کنه.

با اینکه هم اونقدر نمیشه ادعا کرد، میان مصرف ماست و کاهش وزن رابطه دلیل و معلولی هست اما اثر ماست در حفظ شدن نسبی تناسب اندام و بهره مندی از یه ترکیب بدنی سالم چیزی رد ناپذیره. پس اگه می خواین، وزنتون رو کم کنین مصرف ماست کم چرب رو یادتون نره، این فرآوره لبنی به ضمن کمک به سووزاندن چربیای زائد در حفظ قدرت عضلات اثر زیادی داره.

 

کمبود این 5 ماده مغذی، شما رو پرخور می کنه

بر خلاف چیزی که خودتون تصور می کنین، دچار کمبود خیلی از املاح و ویتامینا هستین و همین روند شما رو همیشهً در حالت گرسنگی نگه می داره و به دنبال اون پرخوری اتفاق میفته.
کلسیم و منیزیم از جمله این املاح هستن. استرس و خوردن زیادتر از اندازه خوراکیای شیرین نشون دهنده فقر این دو ماده معدنی در بدنه. به کار گیری اجناس لبنی مانند ماست، کفیر، پنیر، و سبزیجات تیره رنگ شما رو از فقر این دو ماده معدنی نجات میده.

ویتامین ب دیگه ماده مغذی دیگه س که کمبود اون فرد رو دچار نوسانات خلقی می کنه. یکی از این نوسانات خلقی افسردگی و دچار شدن به پرخوری عصبی است. کمبود روی هم باعث می شه فرد نمک و شکر بیشتری به وعده های غذایی خود اضافه کنه.

فقر امگا سه هم از جمله محرومیت هاییه که بدن رو به سمت پرخوری جهت میده. در حالی که ماهی آزاد، ماهیای کنسرو و تن، تخم مرغ، و … منابع بسیار خوبی از این ماده مغذی هستن.

 

 

منبع :