نوشیدنیا و آبمیوها

برترینا : بعضی از ما عادت داریم قبل از خوردن هرچیزی به تعداد کالری هاش فکر کنیم اما  از اهمیت مایعات و نوشیدنیا غافل میشیم. یادتون نره نوشیدنیای که در طول روز می خورین بر وزنتون تاثیر زیادی دارن. با اینکه آبمیوهایی که می خوریم یه تیکه از مصرف روزانه میوه به شمار می رن، اما این آبمیوهای قنددار اگه به همراه وعده های غذایی صرف شن می تونن صدها کالری اضافه رو وارد بدن کنن. از اون جایی که آبمیوها نسبت به خود میوه قند بیشتر ولی فیبر کمتری دارن، پیشنهاد می کنیم از خود میوه به عنوان میان وعده استفاده کنین.

میوه های خشک شده

البته میوه های خشک شده هم مثل آبمیوها خواص زیادی دارن و می تونن یه تیکه از میوه مصرفی ما حساب شن، ولی با در نظر گرفتن اینکه  میوه های خشک شده در مقایسه با همون مقدار میوه تازه قند غلیظ تری دارن، اندازه کالری اونا بیشتر و فیبر اونا کمتره. از این گذشته، خیلی از کارخانه ها واسه بهتر کردن طعم میوه های خشک شده به اونا شکر اضافه می کنن که باعث افزایش کالری موجود در اونا می شه.

نوشابه های رژیمی

خیلی از افراد نوشابه های رژیمی رو جانشین نوشابه های معمولی می کنن تا از خطر اضافه وزن در امان بمونن، اما واقعیت اینه که این نوشابه ها در واقع می تونن دلیلی واسه اضافه وزن باشن. محققان مرکز علوم پزشکی تگزاس می گن که افزایش دورکمر آدمایی که از نوشیدنیای رژیمی استفاده می کنن 70 درصد بیشتر از کسانیه که این نوشیدنیا رو مصرف نمی کنن. شاید به خاطر این که شیرین کننده های مصنوعی اشتها رو تحریک کرده هم اینکه از فعالیت سلولای مغز که پیام سیری رو صادر می کنن جلوگیری می کنن.

سالاد

معمولاً سالادها غذایی سالم حساب می شن ولی در بیشتر موارد واقعیت این نیس. سالادها شامل سبزیا و بقیه مواد به درد بخور هستن، ولی این مواد به درد بخور بیشتر زیر پوششی از سسای چرب و شیرین قرار می گیرن که هم کالری و هم چربی بالایی دارن. پیشنهاد می شه سالادتان رو با روغنای سالم مانند آواکادو یا روغن زیتون  بخورین یا در کل قید هر سس یا روغنی رو بزنین.

سوپ

سوپا اگه به روش مناسب جفت و جور شن تا حد زیادی به کاهش وزن کمک می کنن. ولی بعضی سوپا شامل مقادیر قابل توجه چربی و کالری هستن، مخصوصا سوپایی که در جفت و جور شون خامه یا پنیر به کار رفته. علاوه بر این، خیلی از سوپا شامل مقدار زیادی نمک هستن. بهترین سوپ سوپ سبزیجات و بدون خامه س، که پیشنهاد می شه سوپ رو خودتون طبخ کنین و حتی امکان از سوپای آماده استفاده نکنین.

چیپس سبزیجات

خیلیا تصور می کنن که چیپس سبزیجات جانشین مناسبی واسه چیپس سیب زمینیه. با اینکه بعضی از این چیپسا دارای مقداری فیبر و ویتامین هستن، ولی یادتون نره که این فرق بسیار ناچیزه و بیشتر ویتامینا در بین روند تولید چیپس از بین می رن. از این گذشته، چیپس سبزیجات به اندازه چیپس سیب زمینی چرب، پرکالری و پرنمکه.

پاپ کرن

پاپ کرن می تونه یه میان وعده سالم و به درد بخور باشه ولی نه وقتی کره یا روغن به اون اضافه می شه. پاپ کرنای بسته بندی شده یا پاپ کرنایی که در اماکنی مانند سینما به فروش می رسن می تونن بسیار چرب و پرکالری باشن، ضمن اینکه معمولاً به مقدار زیاد فروخته می شن. علاوه بر این چون معمولاً موقع مصرف این خوراکی روبروی صفحه سینما یا تلویزیون می شینیم، بدون اینکه متوجه باشیم در مصرف اون زیاده روی می کنیم.

کورن فلکس

کورن فلکس رو یه غذای سالم معرفی می کنن و حتی ظاهر اون سالم و به درد بخور به نظر می رسه، پس لابد یه غذای رژیمیه؟ بدیش اینه واقعیت این نیس.  این خوراکی با اینکه پر از فیبره ولی در عین حال شامل مقدار زیادی قند و روغن هم هست. پس اگه دوست دارین کمری باریک و اندامی متناسب داشته باشین این خوراکی رو فقط در مقادیر کم استفاده کنین.