این اجناس غذایی باعث چاقی می شن

آکا ایران: خیلیا از این که بعضی غذاها به نظر نا سالم نمیان باعث چاقی می شن شاکی هستن. حتی عادی ترین غذاها هم تا وقتی که ندونیم مواد تشکیل دهنده شون چه چیزایی هستن می تونن روی بدن ما تاثیر بزارن.
به نقل از سایت دکتر کرمانی، بدونیم لیستی از غذاهایی که می تونن بیشتر از اون چیزی که توقع دارین روی هیکل تاثیر بزارن جفت و جور کرده.
غلات صبحونه ذرت
“غلات صبحونه بخور و لاغر بمون” این شعار تبلیغات غلات صبحونه س که خانومای لاغر و ورزشکار به زبون میارن. اما واقعا روی هیکل و اندام تاثیری نمی زارن؟ میانگین هر وعده غلات صبحونه شامل ۳۷ گرم شکره (برابر با کمی بیشتر از ۷ قاشق) که این مقدار از میانگین مصرف شکر روزانه بیشتره.
ماست
ماست هیچ ضرری واسه بدن نمی تونه داشته باشه. حتی دکترهای رژیم خوردن ماست رو پیشنهاد هم می کن. اما نه هر ماستی بلکه فقط ماست طبیعی و بدون هیچ نوع شیرین کننده و مواد افزودنی. این ماستا شامل ۶ قاشق چای خوری شکر هستن. پس تلاش کنیم فقط ماستای ارگانیک و خونگی بخوریم.
شکلات
یکی از آسونترین و سریع ترین راه ها واسه انرژی گرفتن خوردن شکلات هست. اما مشکل این جاست که وقتی در هفته چند تا از این شکلاتا مصرف کنی دیگه شلوار جینی که داری اندازه ت نمیشه. بخاطر این که خیلی از برنده های شکلات مثل مارس و اسنیکرز و… با لایه ای از شکر پوشونده شدن.هر شکلات در اندازه استاندارد ۵۵ گرمی شامل ۲۷ گرم برابر با ۶ قاشق چای خوری شکره.
پپسی و کوکا کولا
هممون این نوشیدنیا رو دوست داریم چون تشنگی رو برطرف می کنه و حس گرسنگی رو کم می کنه. اما این دو تاثیر موقت هستن و بعد از یه ربع بازم گرسنه و هم تشنه میشیم. شاید بخاطر این هست که متوجه افزایش کالری در بدنمون نمیشیم. یه عدد نوشابه کوچیک پپسی شامل ۸ قاشق سر پر شکر و کوکا کولا شامل ۷ قاشق شکره.
اسمارتیز
چیجوری یه بسته کوچیک اسمارتیز M&M می تونه برامون ضرر داشته باشه؟ چون هر صد گرم اسمارتیز ۴۷۲ کیلوکالری داره. یا بهتر بگم هر بسته ۴۵ گرمی شامل ۶ قاشق پر شکر هست.
نوتلا
نون تست با نوتلا واسه صبحونه می تونه خیلی دلچسب باشه اما فقط کافیه نگاهی به لیبل روی شیشه بندازین. براساس نوشته های روی لیبل اونا نوتلا شامل شکر، روغن خرما، آجیل، پودر کاکائو، پودر شیر، عصاره وانیل و پودر آب پنیر است. این غذا بسیار پر کالریه چون ۷۰ درصد مواد تشکیل دهنده اون چربی و شکره. فقط ۲ قاشق غذاخوری نوتلا شامل ۲۰۰ کیلوکالری و ۲۱ گرم شکره.
قهوه فوری
وقتی که وقت کافی واسه درست کردن قهوه نداریم قهوه های فوری بهترین انتخاب هستن چون خیلی راحت و سریع آماده میشن. هر بسته قهوه ۲۰ گرمی شامل ۷۰ کیلو کالری و ۱۰ گرم (۲ قاشق چای خوری) شکره. راحتی شما ارزش افزوده کردن سایزتون رو داره؟ پس به فکر سلامتی مون باشیم و کمتر از این قهوه ها مصرف کنیم.
نوشیدنیای انرژی زا
خیلیا وقتی کار زیادی واسه انجام دادن دارن و می خوان خوابشون بپره نوشیدنیای انرژی زا می خورن. درسته این نوشیدنیا واسه یه مدت شما رو بیدار نگه می داره اما هر روز نوشیدنشون غلطه. چون این نوشیدنیا فشار و قند خون رو بالا می برن. یه بطری نوشابه انرژی زا شامل ۲۷ گرم شکر هست. پس اگه همیشه از این نوشابه ها استفاده کنین وزنتون بالا می ره.
سس کچاپ
حتما انتظار نداشتید که این مورد رو هم توی لیست آورده باشم درسته؟ کچاپ هم بر هلاف طعمش شامل شکر هست.هر ۱۰۰ گرم سس شامل ۲۰ تا ۳۰ گرم شکره. معمولا کسی همیشه سس کچاپ استفاده نمی کنه اما واسه کسائی که مصرفشون بالاست دونستن این حقایق لازمه.
آبمیوه
از بچگی شنیدیم که آبمیوه هم خوش مزه س و هم به درد بخور. اما این مسئله در مورد بطری آبمیوهای شرکتی که توی سوپرمارکتا پیدا میشن صدق نمی کنه. چون اونا پر از شکر هستن. یه لیوان آب انگور شامل ۵۸ گرم شکره. آب سیب ۳۹ گرم و آب گلابی ۳۷ گرم.

منبع :