مصرف قند حتی نوع طبیعی اون یا مصرف نشاسته تصفیه شده، باعث افزایش اندازه انسولین و ذخیره چربی در بدن می شه.

این عامل همراه با کمبود کروم (یه جور ماده معدنی) خطر اضافه وزن، چاقی بیشتر از اندازه یا دچار شدن به دیابت رو بیشتر می کنه.

دلیل اصلی کمبود این عنصر به روشای کشاورزی و جفت و جور اجناس غذایی برمیگرده. این ماده معدنی انسولین رو متعادل می کنه و در کاهش وزن موثره.

محققان آمریکایی فهمیدن، مصرف روزانه کروم باعث می شه 2 برابر چربی بیشتری سوزونده شه. کروم به استواری سرخرگا، بهبود گردش خون و سلامت قلب کمک می کنه و نقش زیادی در کاهش اشتها به شیرینی اجرا می کنه.

ماده معدنی کروم که به طور طبیعی در مواد غذایی غنی از قند طبیعی پیدا میشه، به بدن در هضم و سوخت و ساز مواد غذایی طبیعی کمک می کنه. با حذف این ماده از برنامه غذایی، بدن مستعد مشکلات زیاد مربوط به مصرف قند تصفیه شده از جمله زیاد شدن وزن می شه.

علایم کمبود کروم

چاقی بیشتر از اندازه و اضافه وزن

اشتها به مصرف مواد غذایی شیرین و نشاسته دار

دیابت

مقاومت در برابر انسولین

سندروم متابولیک

بالا بودن کلسترول یا تری گلیسرید

منبع کروم

غلات سبوس دار، کاهو، پیاز، لوبیا، گیاهان بنشنی و گوجه فرنگی رسیده.

ماده مغذی ضدکروم

بیشتر مکملای کلسیم و قرصای ضداسید، اندازه جذب کروم در بدن رو کاهش میدن، پس بهتره جداگونه مصرف شن. در صورت مصرف روزانه آسپرین، کمتر از مواد شامل کروم استفاده کنین؛ با اینکه با احتمال خیلی کم اما احتمال مسمومیت با کروم هست، پس دوز پیشنهاد شده در مصرف اونو جدی بگیرین.

مصرف دارو

در صورت مصرف انسولین یا داروهای ضد دیابت، قبل از مصرف مکمل کروم با دکتر خود مشورت کنین. چون به دلیل تاثیر کروم در کم شدن اندازه بالای قند، شاید لازم باشه داروی مصرفی شما کم بشه. مصرف مکملای کروم در کاهش افسردگی و خطر حمله قلبی هم موثر هستن.

منبع : salamatnews.com

جمع آوری سلامت اکاایران

جمع آوری سلامت اکاایران