چاقی یکی از مشکلات بهداشتی شایع در سراسر دنیاس و روز به روز بر آمار اون اضافه می شه. روشای بسیاری واسه کاهش وزن و حفظ تناسب اندام پیشنهاد شده اما یه رژیم غذایی اصولی به همراه ورزش مناسب بهترین راه واسه رسیدن به وزن ایده آل و حفظ اون هستش.

تحقیقات گذشته در دانشگاه آکسفورد نشون میدن که مصرف کلسیم با گسترش کمتر اضافه وزن، چاقی و مقاومت به انسولین همراه س. هم اینکه مشخص شده که مصرف کم کلسیم و فراوردهای لبنی موجب افزایش خطر دچار شدن به فشار خون بالا، مقاومت به انسولین و دیابت می شه.

براساس تحقیقات مصرف کلسیم باعث کنترل لیپوژنز (تولید چربی) و تحریک لیپولیز (تجزیه چربی) می شه. نکته باحال در این تحقیقات این بود که کلسیم با اصل لبنیات نسبت به مکملای کلسیم موثرتر عمل می کنه.

هرچند این تحقیقات نشون دهنده اثر کلسیم در کاهش وزن هستن اما باید بدونین که این ماده معدنی به تنهایی معجزه نمی کنه. به نظر کارشناسان اثر کلسیم وقتی مشاهده می شه که فرد کالری دریافتی رو کاهش داده و ورزش رو هم در برنامه روزانه خود جا بده. کلسیم مخصوصا در دوران یائسگی مهمه چون پوکی استخون و چاقی دو مشکل شایع در این دوران هستن و مصرف منابع کلسیم هر دو مشکل رو کنترل می کنه.

 

منبع : seemorgh.com

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

  • مطالب در رابطه