محققان علوم پزشکی اعلام کردن افراد شصت و پنج ساله و بالاتر که اندازه مصرف ماهی در اونا بالاست به صورت میانگین ، دو سال بیشتر از همسالان خود، عمر می کنن.

محققان می گن کسائی که اندازه اسید چرب «امگا 3» در بدنشون بالا هستش کلا به اندازه بیست و هفت درصد کمتر از بقیه در خطر مرگ قرار دارن و اندازه خطر مرگ به وجود اومده به وسیله بیماریای قلبی در اونا، سی و پنج درصد کمتر از کسانیه که «امگا 3»  در بدنشون کمه.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد می گن با بررسی شونزده ساله روی دو هزار و 700 آمریکایی شصت و پنج ساله و بالاتر به این یافته های دست پیدا کردن.

محققان می گن مصرف بعضی شکلای جور واجور ماهی مثل قزل آلا، ماهی تن، سالمون، ساردین، شاه ماهی و ماهی خال دار، خطر مرگ رو به کمترین اندازه ممکن کم می کنه.

محققان می گن «دوکوزاهگزانوئیک اسید» موجود در ماهی به طور جدی در کاهش خطر مرگ به وجود اومده به وسیله بیماریای کرونر قلبی تاثیر داره.

هم اینکه ماده «ایکوزا پنتانوئیک اسید» موجود در ماهی، به کمتر شدن خطر مرگ به وجود اومده به وسیله بیماریای غیر قلبی کمک می کنه.

استادیار بخش همه گیرشناسی دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد میگه: یافتهامون نشون میده مصرف روغن ماهی به کاهش بیماریای قلبی عروقی کمک می کنه و در آخر به افزایش طول عمر افراد میرسه.

دکتر داریوش مظفریان اضافه کرد: مصرف ماهی دست کم باید دو وعده در هفته باشه تا این یافته های حاصل شن.
منبع : salamatnews.com

جمع آوری پرتال اکاایران