دریافت کلسیم کافی در رژیم غذایی موجب می شه بدن چربی بیشتری بسوزونه.
رژیمای لاغری بر مبنای کاهش کالری دریافتی تنظیم می شن اما هیچ کدوم از گروه های غذایی از رژیم روزانه حذف نمی گردند. خیلی از آدمایی که واسه لاغر شدن از رژیمای غذایی کم کالری پیروی می کنن خودسرانه یک یا چند گروه غذایی رو حذف می کنن تا به اصطلاح سریع تر و بیشتر وزن کم کنن. این در حالیه که محققان به این نتیجه رسیدن لبنیات مخصوصا ماست توانایی بدن رو واسه سوزوندن چربی های اضافی تقویت کرده و به کاهش وزن کمک می کنه.

براساس تحقیقات آدمایی که در رژیم لاغری خود از ماست کم چرب استفاده می کنن، بیشتر از آدمایی که فقط دریافت کالری خود رو محدود می کنن، کاهش وزن دارن. هم اینکه مصرف ماست، کاهش وزن، کاهش چربی های بدن و کاهش چربیای شکمی رو آسون کردن می کنه.

واسه انجام این بررسی تعدادی افراد چاق انتخاب شده و به دو گروه تقسیم شدن. هر دو گروه از رژیم غذایی کم کالری استفاده کردن که 500 کالری کمتر از اندازه عادی دریافت کالری بود. یه گروه 1100 میلی گرم کلسیم در روز شامل 3 وعده ماست کم چرب مصرف می کردن و گروه دیگه در حدود 500 میلی گرم کلسیم در رژیم غذایی خود داشتن. پس از گذشت 12 هفته، اندازه متوسط کاهش وزن در گروهی که ماست کم چرب استفاده می کردن بیشتر از گروه دیگه و در حدود  6 کیلوگرم بود.

یافته های نشون میدن دریافت کلسیم کافی در رژیم غذایی موجب می شه بدن چربی بیشتری بسوزونه و اینطوری کاهش وزن بیشتری داشته باشیم. پس کارشناسان تغذیه پیشنهاد می کنن در رژیمای کاهش وزن حتما از منابع کلسیم (لبنیات) مخصوصا ماست کم چرب به اندازه کافی استفاده کنین.
seemorgh.com

جمع آوری سلامت اکاایران