: این قسمتای بدن رو همیشه ماساژ بدین 

ماساژ دادن میتونه در آسون کردن جریان خون و همین طور ایجاد حس خوب در ماهیچه ها و انداما بسیار اثر داشته باشه. بعضی از اعضای بدن رو همۀ وقت} میشه ماساژ داد. فواید ماساژ بر کسی پوشیده نیس. اما تعداد زیادی از افراد، ماساژ رو مختص کمر و شونه ها میدونن. نیاز به گفتن هست که ماساژ،

عملی پرفایده هست و باید واسه دیگر نقاط بدن از جمله سر، صورت و چیزای دیگه ای به جز اینا هم انجام شه. در این صورت می تونین اطمینان داشته باشین که از فواید ماساژ بهره مند شدین.ماساژ بدن واسه کاهش دردهای ناشی از خشکی بدن، مقابله با استرس و حتی کاهش تجمع مایعات در بدن خوب هست.

با اینکه واسه ماساژ دادن به مهارت و داشتن اطلاعات کافی نیاز هست، ولی با این حال ما می تونیم با آموزش چند ماساژ ساده کیفیت زندگی مون رو بهتر کنیم.واسه بهره مند شدن از یه ماساژ کامل، در اولین قدم نیاز به بعضی امکانات هست. واسه اینکار بهره مند بودن از یه اتاق، تخت یا صندلی مخصوص، کمی نور و همین طور محیطی آروم

و بدون سر و صدا اجباری هست. در نظر داشته باشین که دمای محیط هم باید مناسب باشه. فردی که ماساژ می ده بهتر هست اتاق رو با چند شمع یا حتی برگشت«هرچند به شرطی که فرد مورد توجه به اون آلرژی نداشته باشه و بوی تند باعث آزارش نشه» آماده کنه. استفاده از عصاره های روغنی آرامبخش مثل اسطوخودوس تاثیر زیادی در ایجاد آرامش فرد داره.

اضافه بر این نیاز به روغن ماساژ دارین. امروزه این روغنا در بیشتر داروخانه ها و مغازه های مخصوص وجود دارن. هرچند باید به نوع پوست فرد دقت کرد. اگه پوست ایشون حساس باشه، نیاز به روغنای مخصوص هست. ملایم ترین روغنا شامل روغن بادام و روغن جوجوبا می شه. هوله تمیز که گرم شده باشه هم از دیگه لوازم لازم ماساژ خوب هست.

اضافه بر ماساژهایی که به دستور دکتر انجام می شه، همۀ افراد میتونن از یه جلسه ماساژ 30 تا 45 دقیقه ای بهره مند شن تا دردهای هرروز از تن شون زدوده شه. اما باید بدونین که بعضی از نقاط بدن هست که ماساژورها خیلی سریع به سراغشون میرن و ماساژ میدن.

ماساژ سر واسه گذشته از امتحان و واسه صاحبان مشاغلی که نیاز به تمرکز زیادی دارن و آدمایی که ساعات زیادی با رایانه کار میکنن خوب استخودتان هم می تونین واسه خلاص شدن از دردها و خستگیای روزمره به سراغ این نقاط برید و ماساژ بدین. می بینین که حس بهتری داشته و هر چی زودتر به آرامش می رسید. پس از ماساژ این 5 قسمت بدن غافل نشید.

سر

درست هست که ماساژ شونه ها خستگی رو از تن به در میکنه، اما ماساژ سر هم از اهمیت زیادی بهره مند هست. بیشتر از نصف افراد در آخر روز کاری از خستگی خیلی رنج میبرن. ماساژ سر و مخصوصا جمجمه، احساس باحالی بوجود میاره، چون به واسطه تحریک جریان خون باعث آرامش و استراحت عضلات ناحیه سر می شه.

اگه حواستون باشه استرس جمع شده در بدن باعث ایجاد مشکلات سلامتی شده و افسردگی به دنبال داره. ماساژ جمجمه یکی از بهترین روشها واسه کاهش این حالات هست.از ماساژور بخواین سرتون رو ماساژ دهد. ماساژ نقطه بالای سر «بین ابروها و بالای جمجمه» واسه آدمایی که کارشون ذهنی هست

و از مغزشون خیلی کار میکشن، عالی هست. این ماساژ همین طور واسه گذشته از امتحان و واسه صاحبان مشاغلی که نیاز به تمرکز زیادی دارن و آدمایی که ساعات زیادی با رایانه کار می کنن موثر هست. ماساژ جمجمه باعث آزاد شدن فشارها شده و بداخلاقی رو نابود می کنه. این نوع ماساژ همین طور به بهتر شدن کیفیت خواب کمک زیادی می کنه.

صورت

از ماساژور بخواین صورت تون رو هم ماساژ دهد و یا این که خودتون اینکار رو انجام بدین. اینکار نه فقط با باز کردن پوست باعث جوون تر به نظر رسیدن می شه، بلکه به شما کمک می کنه که احساس آرامش بیشتری کنین. اگه مضطرب یا عصبی شدین، پیشنهاد می کنیم ماساژ صورت رو انجام بدین. ماساژ صورت بعد از یه روز کاری کسل کننده و همین طور در مواقع اضطراب و فشارهای روحی روانی کمک زیادی به فرد می کنه.

گوشا

ماساژ گوش ها بیشتر از انچه تصور می کنین شما رو به آرامش میرسونه. میدونید که یکی از عوامل استرس زا، صداهای محیط در کلانشهرها هست که در طول روز در برابر اون قرار داریم؟ صدای بوق خودرو ها، داد و فریاد مردم، صدای موسیقی و تموم صداهای دور و بر ما باعث خستگی و حتی ایجاد اضطراب و مشکلات به وجود اومده به وسیله اون می شن.

ماساژ ران ها و پاها نه فقط لذتبخش هست، بلکه به پیشگیری از بعضی دردهای به وجود اومده به وسیله نشستنای دراز مدت کمک زیادی می کنددر عوض سکوت باعث آرامش روح و روان شده و از حمله افکار منفی جلوگیری می کنه. اضافه بر این باعث کاهش از بین رفتن انرژی مغزی می شه.

ماساژ پشت گوشا با حرکات زمونه ای و بعد تکون دادن نرمه گوش در جهت عقربهای ساعت باعث ایجاد آرامش روح و روان می شه. پس فقط به ماساژ شونه ها اکتفا نکنین.

نوک انگشتان

معمولا کسی نوک انگشتان خود رو ماساژ نمیده، اما غافل شدن از این نقاط اشتباه هست. با اینکه نوک انگشتان از مقاوم ترین نقاط بدن هست، اما در عین حال جزو حساس ترین نقاط هم حساب شده و نیاز به دقت خاص ای دارن. این نقاط شامل پایانه های عصبی زیادی هست که باید با فوت وفن فشار آوردن به آرامش برسن. این نوع ماساژ واسه آدمایی که در طول روز با صفحه کلید رایانه کار میکنن و در حال تایپ هستن عالی هست.

رانا

  پاها و رانا جزو نقاط فراموش شده در ماساژ حساب می شن، چون معمولا ماساژ تا کمر و دنبالچه انجام می شه. ماساژ رانا و پاها نه فقط لذتبخش هست، بلکه به پیشگیری از بعضی دردهای به وجود اومده به وسیله نشستنای دراز مدت کمک زیادی میکنه. پس از ماساژور بخواین که پاهاتون رو هم ماساژ دهد. می تونین در شرایط راحتی بشینین و این نقاط از بدن تون رو به آرومی ماساژ بدین.

.

منبع :gahar.ir