زهرا عبدالهی، مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: چاقی یکی از عوامل تهدید کننده سلامتی فرد حساب می شه و خطر بیماریای قلبی و عروقی، سکته مغزی، دیابت نوع ۲، بعضی از سرطانها و مشکلات استخوانی و مفصلی رو کم می کنه.

این قسمت از مرغ و گوشت رو اصلا مصرف نکنین

مرغ و گوشت

ایشون اضافه کرد: مهمترین دلیل چاقی رو میشه پرخوری و زیاده روی در مصرف غذا حساب کرد البته عوامل دیگری چون کم تحرکی، عادتای غذایی ناجور، زمینه های ارثی و مشکلات هورمونی در این مسئله تاثیر میذاره علاوه بر اون عوامل عصبی و مصرف بعضی داروها هم چاقی رو واسه فرد داره.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: وجود چاقی در فرد به وسیله اندازه گیری وزن بدن و چربی اون تعیین می شه به دلیل اینکه بعضی افراد مانند ورزشکاران ممکنه با وجود زیاد شدن وزن، چربی کمی دارا باشن و اضافه وزن اونا عضلانی حساب شه.

عبدالهی با اشاره به پیشنهادای کاربردی واسه اصلاح اضافه وزن گفت: آدما به مقدار ۱ تا ۵ کیلوگرم در هفته کم کم وزن خود رو کم کنن هم اینکه به خاطر کاهش وزن از یه رژیم غذایی جور واجور و متعادل استفاده کنن علاوه بر اون تو یه بشقاب کوچیک غذای خود رو مصرف کنن.

ایشون گفت: آدما به خاطر کاهش وزن وعده های غذایی خود رو به ۶ وعده غذایی تقسیم کنن هم اینکه کاهش مصرف غذاهای چرب و شیرین، پرکالری، پرنمک و فیبردار در این مسئله تاثیر میذاره علاوه بر اون آدما به خاطر کاهش وزن خود از چاشنیایی مانند آبلیمو، آبغوره، سرکه و سبزیجات معطر به جای سسای پرچرب و نمک استفاده کنن.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با اشاره به راه های دیگه کاهش وزن خاطر نشون کرد: جدا کردن چربی گوشت و پوست مرغ قبل از طبخ می تونه به کاهش وزن کمک کنه هم اینکه مصرف لبنیات کم چرب، دست کشیدن از غذا قبل از سیری کامل و ترک سفره بدون این دست اون دست کردن بعد از اون، هم اینکه افزایش جنب و جوش بدنی مخصوصا پیاده روی روزانه اونم به مدت نیم ساعت و دوری از گرفتن رژیم های خیلی سخت، کم کالری و خود سرانه موقع کاهش وزن پیشنهاد می شه.

جمع آوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

.

منبع : 7ganj.org