تنها بعضی مشتقات لبنی در کاهش خطر دچار شدن به دیابت موثر هستن.
تحقیقات جدید نشون میده مصرف چهار یا پنج وعده ماست در هفته دلیل کاهش خطر دچار شدن به دیابت نوع دو می شه.

کارشناسان سلامت در انگلیس با بررسی رژیم غذایی 4000 نفر طی مدت 11 سال، به این نتیجه رسیدن آدمایی که دراین مدت در رژیم غذایی خود ماست زیادی مصرف کردن 24 درصد کمتر از بقیه به دیابت نوع 2 گرفتار شدن. پس مطالعه که در نشریه پزشکی Diabetologia منتشر شده، این افراد در رژیم غذایی خود در هفته چهارالی پنج وعده ماست کم چرب مصرف کردن که این مسئله دلیل کاهش خطر دچار شدن به دیابت نوع دو در اونا شده.

با اینکه این مطالعه در واقع رابطه خوردن ماست با کم شدن خطر دچار شدن به دیابت رو نشون میده نه تاثیر اون بر دچار شدن به این مریضی، اما در واقع یکی از اثرات مثبت خوردن ماست شاید به این باور عمومی برمیگرده که آدمایی که همراه با غذای خود ماست می خورن کمتر به سمت خوردن دسرها و تنقلات مضر می رن. به گزارش لایوساینس، پزشکان اعلام کردن جانشین کردن یه وعده ماست بجای یه وعده چیپس یا تنقلات می تونه خطر دچار شدن به دیابت رو تا 47 درصد کم کنه.

کارشناسان سلامت هم اینکه یکی دیگه از اثرات به درد بخور ماست در کاهش دچار شدن به دیابت رو خاصیت تخمیری این فرآورده لبنی و داشتن ویتامین کا و پروبیوتیکا می دونن که هر دو این ترکیبات در مقابله با دیابت پیشنهاد می شن.

کارشناسان هم اینکه ارتباطی میان تاثیر رژیم به طور کامل لبنی بر کاهش خطر دچار شدن به دیابت پیدا نکرده ان؛ اما فکر می کنن تنها بعضی مشتقات لبنی در کاهش خطر دچار شدن به دیابت موثر هستن.

منبع : ایسنا

جمع آوری سلامت اکاایران