شیر یکی از غنی ترین منابع کلسیم بوده و هر لیوان اون شامل 8 گرم پروتئین با کیفیت بالاس.
نوشیدن شیر در دوران کودکی موجب بهبود توانایی ورزشی و افزایش تعادل در دوران بزرگسالی می شه. عادت دادن کودکان به نوشیدن شیر، فواید موندگاری از جمله بهبود توانایی جسمی وحفظ تعادل در دوران میانسالی و سالمندی داره.

تحقیقات جدید نشون میدن که اضافه کردن 1 لیوان شیر به رژیم غذایی روزانه کودکان موجب 5 درصد افزایش در سرعت راه رفتن و 25 درصد کاهش در خطر نبود حفظ تعادل در دوران بزرگسالی می شه. این یافته مخصوصا در افراد بالای 65 سال اهمیت زیادی داره، چون جمعیت این گروه سنی تا سال 2030 به بیشتر از دو برابر می رسه.

محققان انگلیسی در مطالعه ای که انجام دادن، عادتای تغذیه ای دوران کودکی بیشتر از 1500 مرد 62 تا 86 ساله رو مورد بررسی قرار دادن. اونا تاثیر رژیم غذایی مخصوصا مصرف شیر، پروتئین، کلسیم و چربی در دوران کودکی رو بر توانایی جسمی و قدرت جنب و جوش اونا از جمله  توانایی پیاده روی، دراز و نشست و آزمونای تعادل در زمان فعلی مطالعه کردن. یافته ها نشون داد که دریافت کلسیم، پروتئین و شیر در دوران کودکی موجب بهبود قابل توجه در توانایی جسمی و حرکتی در دوران بزرگسالی می شه. هم اینکه مشخص شد که عادات غذایی خوب در دوران کودکی مانند نوشیدن شیر و خوردن صبحونه در دوران بزرگسالی هم ادامه پیدا میکنن. نوشیدن شیر مخصوصا در وعده صبحونه موجب تامین مواد مغذی حیاتی در طول روز می شه.

شیر یکی از غنی ترین منابع کلسیم بوده و هر لیوان اون شامل 8 گرم پروتئین با کیفیت بالاس. براساس راهنمای رژیم غذایی آماده شده در سال 2010 پیشنهاد می شه که کودکان 2 تا 3 سال روزانه 2 لیوان، کودکان 4 تا 8 سال 2.5 لیوان و نوجوانان و بزرگسالان روزانه 3 لیوان شیر بنوشن.
سیمرغ

جمع آوری سلامت اکاایران