این غذاها مانع کم آب شدن بدن می شن

تغذیه

با اینکه نوشیدن آب خیلی با اهمیته می تونین اونو از بعضی غذاها هم دریافت کنین.غذاهای سالم زیادی هستن که می تونین مقدار زیادی آب به برنامه غذایی تون اضافه کنین

در واقع ننوشیدن آب کافی باعث کم آب شدن بدن و در نتیجه احساس خستگی،سردرد،مشکلات پوستی، گرفتگی عضلات،فشار خون پایین و افزایش ضربان قلب می شه.هم اینکه کم آبی شدید بدن می تونه منتهی به مشکلات جدی تری مانند از دست دادن یه بخش در بدن شه.

هیدراته موندن بدن واسه سلامت خیلی با اهمیته.کارشناسان پیشنهاد می کنن در طول روز چندین لیوان آب بخورین تا بدنتون هیدراته بمونه.اما با اینکه نوشیدن آب خیلی با اهمیته می تونین اونو از بعضی غذاها هم دریافت کنین.غذاهای سالم زیادی هستن که می تونین مقدار زیادی آب به برنامه غذایی تون اضافه کنین.در ادامه با چند مورد از این غذاها آشنا میشین.

هندوانه

مقدار آب: 92 درصد

هندوانه بسیار سالمه و یکی از آب رسان ترین میوه هاییه که می تونین بخورین.یه فنجون هندوانه( 154 گرم ) بیشتر از نصف فنجون آب در خود داره( 118 میلی لیتر ) هم اینکه مقداری فیبر و چندین ماده مغذی از جمله ویتامین C، ویتامین A و منیزیم. هندوانه هم اینکه خیلی کم کالریه و هر فنجون اون حدود 46 کالری داره.به دلیل مقدار آب بالا موجود در هندوانه این غذا تراکم کالری بسیار پایینی داره. این یعنی حجم بالایی از هندوانه کالری پایینی داره.غذاهایی که تراکم کالری پایینی دارن می تونن با افزایش احساس سیری و کاهش اشتها به کاهش وزن (Weight Loss)کمک کنن.هم اینکه هندوانه سرشاره از یه آنتی اکسیدان بسیار قوی به نام لیکوپنه.می تونین خیلی راحت از هندوانه به عنوان میان وعده استفاده کنین و از خواصش بهره مند شید.

توت فرنگی

مقدار آب: 91 درصد

توت فرنگی هم یکی از پر آب ترین میوه ها هستش و به خاطر همین در لیست غذاهای آب رسان قرار داره.از اونجا که 91 درصد وزن توت فرنگی رو آب تشکیل میده به کار گیری اون می تونه به تامین آب لازم بدن در طول روز کمک کنه.هم اینکه توت فرنگیا شامل مقدار زیادی فیبر، آنتی اکسیدانای ضد مریضی و ویتامینا و مواد معدنی از جمله ویتامین C، فولات و منگنز هستن.مصرف مرتب توت فرنگی نشون داده می تونه به کاهش التهاب کمک کنه.این یعنی با خوردن توت فرنگی می تونین خود رو از خطر دچار شدن به دیابت، بیماریای قلبی، آلزامیر وانواع جور واجور سرطان در امان نگه دارین.

طالبی

مقدار آب: 90 درصد

طالبی یکی از اعضای خونواده ملونا هستش که مواد مغذی بسیاری داره و می تونه به چندین روش موجب تقویت سیستم ایمنی(Safety system) بدنتون شه.یه فنجون طالبی مقدار زیادی آب در خود داره این مقدار چیزی حدود بیشتر از نیم فنجانه.یه فنجون طالبی هم اینکه شامل 2 گرم فیبره که این دو در کنار هم باعث افزایش احساس سیری و کاهش اشتها می شن.هم اینکه طالبی سرشاره از ویتامین A و یه فنجون اون 120 درصد نیاز روزانه تون به این ویتامین رو برآورده می سازه.تحقیقات نشون داده ویتامین A با پیشگیری از عفونتا به بهتر شدن سلامت کمک می کنه.

هلو

مقدار آب: 89 درصد

هلو میوه ای پر از مواد مغذی و آبه.تقریبا 90 درصد وزن این میوه رو آب تشکیل میده. هلو هم اینکه شامل مقداری ویتامین و مواد معدنی هم هست مانند ویتامین A، ویتامین C، ویتامینای گروه B و پتاسیم.خوردن هلو با پوست می تونه اسید کلروژنیک رو به برنامه غذایی تون اضافه کنه که یه آنتی اکسیدان ضد بیماریه.فیبر و آب بالای موجود در هلو باعث شده این میوه خیلی کم کالری و سیر کننده باشه. یه هلو متوسط تنها 60 کالری داره.

پرتقال

مقدار آب: 88 درصد

پرتقال فوق العاده سالمه و می تونه امتیازات زیادی واسه سلامت بدنتون به همراه داشته باشه.هم اینکه یه پرتقال علاوه بر فیبر و مواد مغذی حدود نصفه فنجون آب داره.ویتامینا و مواد مغذی شامل ویتامین C و پتاسیم می شن که موجب تقویت کارکرد سیستم ایمنی و سلامت قلب می شه.فیبر و آب موجود در پرتقال هم به افزایش احساس سیری و کنترل اشتها کمک می کنه و به خاطر همین یکی از بین وعده های محبوب رژیمیه.اگه مشکل سنگ کلیه دارین خوردن مرتب مرکباتی مانند پرتقال به کاهش این مشکل کمک می کنه.اسید موجود در این میوه ها باعث می شن سنگ از بدن خارج شه.

شیر کم چرب

مقدار آب: 91 درصد

یه نوشیدنی پر از مواد مغذی.مقدار خیلی از این غذا رو آب تشکیل میده و شامل اندازه زیادی ویتامین و مواد معدنیه از جمله ویتامین A، کلسیم، ریبو فلاوین، وتیامین B12، فسفر و پتاسیم.شیر نه فقط به بهتر شدن آب رسانی بدن کمک می کنه بلکه پس از یه ورزش سخت به ریکاوری عضلات هم کمک می کنه.

خیار

مقدار آب: 95 درصد

خیار یکی دیگه از غذاهای سالم و پر از آبه که می تونین به برنامه غذایی خود اضافه کنین.درصد بالایی از محتوای خیار رو آب تشکیل میده و مقدار مواد مغذی هم در خود داره، مانند ویتامین K پتاسیم و منیزیم.در مقایسه با بقیه سبزیجات پر از آب، خیار یکی از کم کالری ترینا هستش. نصف فنجون خیار تنها 8 کالری در خود داره.اگه تلاش می کنین وزن خود رو کم کنین می تونین مقدار بسیار زیادی کالری بخورین بدون اینکه مقدار زیادی کالری رو وارد برنامه خود کرده باشین.

کاهو

مقدار آب: 96 درصد

کاهو چندین خاصیت داره که می تونه به بهتر شدن سلامت کمک کنه.یه فنجون کاهو( 72 گرم ) بیشتر از 59 میلی لیتر آب در خود داره. هم اینکه این مقدار کاهو یه گرم فیبر داره و می تونه 5 درصد نیاز روزانه بدن به فولات رو تامین کنه.فولات واسه خانمای باردار خیلی با اهمیته چون به پیشگیری از نقائص هنگام زایمون کمک می کنه.هم اینکه کاهو ویتامین K و A هم داره که هر دو واسه بهبود سیستم ایمنی بدن و سلامت استخون ها لازمن.هر فنجون کاهو 10 کالری داره که بسار کمه از طرف دیگه کاهو فیبر و آب زیادی داره در نتیجه غذایی فوق العاده واسه یه رژیم کاهش وزن هستش.

عصاره استخون و سوپ

مقدار آب: 92 درصد

عصاره استخون و سوپ معمولا براساس آب هستن پس پتانسیلش رو دارن که خوب بدن رو هیدراته کنن.مثلا، یه فنجون آب مرغ تقریبا به صورت کامل از آب تشکیل شده، پس خوردن اون می تونه به افزایش سطح مایعات بدن کمک کنه.مصرف غذاهای پر از آب مانند سوپ و عصاره استخون به صورت مرتب می تونه به کاهش وزن هم کمک کنه چون فوق العاده کم کالری هستن.خیلی از تحقیقات نشون دادن کسائی که قبل از وعده اصلی سوپ میل می کنن اندازه دریافت کالری شون در وعده اصلی کم میشه و روی هم رفته در کل روز کالری کمتری دریافت می کنن.

.

منبع : pezeshk.us