وقتی که آدما به دنبال کاهش وزن می رن، ممکنه هر روشی رو امتحان کنن. شکلای جور واجور ورزشا، رژیمای غذایی و حتی مواد غذایی که به مواد رژیمی شناخته می شن.

اما بد نیس بدونین علاقه وافر آدما به خرید و مصرف اجناس غذایی با برچسب رژیمی، مانع اصلی رسیدن اونا به وزن ایده آل است. همین مواد غذایی به اصطلاح سالم و رژیمی، می تونن باعث چاقی شما شن. بد نیس با تعدادی از اونا آشنا شید.

۱- نوشابه رژیمی

با اینکه این نوشیدنی خوشمزه، کالری و قند کمتری نسبت به نوشابه عادی داره، خوردن اون منتهی به توقف کاهش وزن شما می شه. تحقیق انجام شده در سال گذشته نشون میده اندازه کمر آدمایی که روزانه یک تا دو قوطی نوشابه رژیمی میل می کنن، تا ۶ برابر بیشتر از کسانیه که اصلاً نوشابه رژیمی نمی خورن. بله؛ درست خوندین. شش برابر!
محققان می گن که طعم شیرین نوشابه های رژیمی میل شما رو به خوردن مواد شیرین بیشتر می کنه و همین موضوع دلیل زیاد شدن وزن شما می شه.

۲- اسموتیای آماده

با اینکه این دسته از نوشیدنیا پر از ویتامینا و مواد معدنی هستن، می تونن شامل قند و چربی باشن و خوردن اونا اندازه کالری بالایی رو به بدن شما وارد کنه. موقع انتخاب اسموتی به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که به تنهایی از میوه و سبزیجات ساخته شده باشه. از خریدن اون دسته که دارای مواد افزودنی مثل شکلات و کره بادام زمینی هستن دوری کنین. اگه می خواید اسموتی رو جانشین یه وعده غذایی کنین، به دنبال اسموتیایی با کالری ۳۵۰ تا ۴۰۰ باشین. اما اگه اسموتی رو به صورت میان وعده میل می کنین، از خوردن اسموتیایی که بیشتر از ۲۰۰ کالری انرژی دارن دوری کنین.

۳- غذاهای نیمه آماده یخ زده

این دسته از غذاها دارای مقدار زیادی سدیم، قند و دیگر مواد هستن که بدن شما به اونا احتیاجی نداره. از طرف دیگه محدود شدن اندازه غذایی که شما می خورید، شما رو به گرسنگیای میان وعده میکشونه و همین موضوع باعث خوردن زیادتر از اندازه شما می شه. می تونین سینه کباب شده مرغ رو به همراه مقدار زیادی سبزیجات بخورین، تا معده شما به طور کامل پر شه و گرسنگی بعد از خوردن وعده اصلی، شما رو به سمت خوردن میان وعده های ناسالم نکشونه.

۴- ماستای طعم دار

ماست پر از کلسیم و پروتئینه که می تونه شما رو سیر نگاه داره. اما ماستای طعم دار به دلیل وجود قند و طعم دهنده های اضافی، اثرات به درد بخور ماست رو خنثی می کنن و اشتهای شما رو به سمت خوردن غذاهای شیرین بیشتر می کنن.اگه به خوردن ماست شیرین عادت کردین، می تونین ماست ساده رو به همراه یه قاشق مربا خوری عسل بخورین، تا طعم شیرینی هم داشته باشه.

۵- چیپسای پخته شده

با اینکه این دسته از چیپسا نسبت به چیپسای عادی چربیای اشباع شده ندارن و کمی سالم تر به نظر می رسن، شامل مقادیر خیلی از کربوهیدرات و نمک هستن؛ ضمن اینکه فیبر کافی هم در اونا وجود نداره.

 

منبع : سالم زی

جمع آوری سلامت اکاایران