سه غذای رستورانی که به شما آسیب میرسونه!

میهن تاز:: وقتی بحث کنترل بر عادات رژیمی و غذایی به میان میاد، خیلی از مردم همیشه می گن که از فردا شروع می کنن.

از اونجا که هممون زندگیای پرمشغله ای داریم، انداختن کارا به فردا راحت ترین کار ممکنه:

«به محض اینکه از این سفر برگردم… وقتی بچه ها به مدرسه برگردن، من واسه آشپزی وقت دارم… اگه فقط یه فروشگاه مواد غذایی خوب، نزدیک تر بود… »

درنتیجه، ما در آخر خیلی بیشتر از چیزی که باید در رستوران غذا می خوریم. اگه بدونین که چیجوری به درستی تو یه رستوران غذا بخورین، اون وقت می تونین تقریبا در هر جایی یه وعده سالم پیدا کنین.

متأسفانه بیشتر مردم نمی دونن که واقعا می تونن تصمیمات سالمی بگیرن یا حتی بدتر از اون، اونقدر تنبل هستن که از انتخابای سالمی که می دونن زندگی شون رو نجات میده، سر بازمی زنند.

اما همین حالا زمان ایجاد تغییرات سالم و مثبت در عادات رژیمی شماس.

۳ غذای رستورانی خطرناک

شاید شما دست کم یکی از این اجناس رو دست کم یه بار درهفته مصرف می کنین ( البته یه بار در هفته هم خیلی زیاده). این غذاها عبارتند از:

غذاهای سرخ شده در روغن زیاد

نشاسته های تصفیه شده

نوشابه و شکر

در نگاه اول شاید فکر می کنین که خودتون میدونید که این غذاها ضرر دارن. با این حال اگه بازم دارین به خوردن این غذاها ادامه می دید، شاید واقعا نمی دونین که اونا چقدر واسه شما ضرر دارن. بیایید نگاه دقیق تری به این غذاها بندازیم تا بفهمیم که چی اونا رو اینقدر ناسالم می کنه.

غذاهای سرخ شده در روغن زیاد

سرخ کردن، ارزون و آسونه، طعم خوشمزه ای داره و می تونه یه تیکه گوشت یا سبزیجات معمولی رو بسیار خوش طعم تر کنه.

البته مشکل هم همینه. درست به دلیل طعم خوشمزه غذاهای سرخ شده که رستورانا علاقه زیادی به سرو اونا دارن.

هرکی در کوتاه مدت برنده می شه. این سلامت شماس که در درازمدت شدیدا آسیب می بینه.

اگه می خواین بدونین که به چه دلیل غذاهای سرخ شده واسه شما ضرر دارن، مادر این بخش از سایت میهن تازچند مورد از دلایل اونو میگیم:

اونا رگا و شریانا رو می بندن که می تونه به آنوریسم، سکته مغزی، سکته قلبی و فراموشی منجر شه.اونا معمولا شامل MSG هستن.

غذاهای سرخ شده معمولا شامل گوشت و ماهی هستن که دارای آنتی بیوتیکا و هورمونای ناسالم هستن.

نشاسته های تصفیه شده

بیشتر نونا، ماکارونیا ومیان وعده های فراوری شده، نشاسته های تصفیه شده هستن. این نشاسته های تصفیه شده که از کربوهیدراتای بسیار ساده تشکیل می شن، به محض وارد شدن به بدن تون به سرعت به گلوکز تبدیل می شن.

در حالی که ساندویچ مرغ سرخ شده واسه شما مضره، نون این ساندویچ که از آرد سفید درست شده هم یه دشمن خطرناک دیگه واسه سلامتی شماس.

نوشابه و شکر

هممون آمار و ارقام مربوط به نوشابه و شکر رو شنیده ایم اما اونا چقدر درست هستن؟ جزئیات ترسناک در مورد نوشابه و حملات قلبی به وسیله هافینگتن پست ارائه شده.

حتی مصرف کنندگان نوشابه رژیمی هم محفوظ نیستن. یه مطالعه، یه افزایش ۴۸ درصدی رو در حملات قلبی در میان آدمایی که هر روز از نوشیدنیای رژیمی استفاده می کنن، نشون میده.

انجمن قلب پیشنهاد می کنه که بیشتر از ۳ قوطی نوشابه در هفته مصرف نکنین. البته این بدون معنا نیس که نوشیدن ۳ قوطی ایرادی نداره.

.

منبع : mihantaz.com