به نقل از مدآنلاین : رعایت برنامه غذایی متعادل و جور واجور علاوه بر اینکه موجب حفظ سلامتی و تناسب اندام می شه، از بروز پیری زودتر از موعد معمولی هم پیشگیری می کنه. در واقع بعضی از خوراکیا تاثیراتی دارن که می تونن ظاهر شما رو بیشتر از سن تون پیر نشون بدن.

اسیدهای چرب اشباع

به گزارش قدس آنلاین، برخلاف اسیدهای چرب لازم واسه بدن، اسیدهای چرب اشباع که در پنیر، شیر و گوشتای چرب وجود دارن پیر شدن رو تسریع می کنن. این چربیا هم اینکه دچار شدن به بیماریای مربوط به سن مانند کلسترول رو هم شدید شدن می کنن. خوراکیای چرب دارای رادیکالای آزاد هستن که سلولای بدن رو از بین می برن. در این صورت قدرت دفاعی بدن ضعیف می شه و زمینه دچار شدن به بیماریای استحاله ای مربوط به سن مانند سرطان، آب مروارید و… جفت و جور می شه. 

چربیای هیدروژنه

کیکا و بیسکوییتا شامل چربیای هیدروژنه هستن که تولید سموم رو آسون کردن می کنن و احتمال پیر شدن پوست رو زیاد می کنن. بروز جوشا، چروک و لکه های چربی در صورت مصرف اینجور خوراکیا قابل انتظاره.

 

فست فودها

فست فودها شامل مقدار بالایی بسیار زیادی نمک و شکره. مصرف زیاد نمک و شکر بروز چین و چروک رو آسون کردن می کنه.

 

قهوه

قهوه به تنهایی عامل بروز پیری نیس، بلکه مانند هر خوراکی دیگری نباید در مصرف اون زیاده روی کرد. در واقع، نوشیدن زیاد قهوه فشار خون رو بالا می بره و ضربان قلب رو زیاد می کنه. اگه قلب زیادتر از اندازه طبیعی فعالیت کنه، امید به زندگی کم میشه.

 

غذاها و تنقلات شور

می دونستین خوراکیای شوری که از خوردن اونا حال می کنین چقدر واسه شما مضره؟ این خوراکیا مقدار بالایی نمک دارن. سدیم موجود در نمک می تونه مستقیما به کلاژن طبیعی پوست آسیب بزنه و چروکای نازیبایی دور و بر چشما بسازه. بهتره به جای اینجور تنقلاتی میوه های خشک و دانه های بدون نمک بخورین. 

دسرهای شیرین

شکر ماده ایه که مصرف اون باید در حد میونه روی باشه. در واقع، وقتی که مقدار گلوکز زیاد می شه بدن مقدار بیشتری انسولین تولید می کنه. وقتی که انسولین زیادتر از اندازه ترشح شه روند پیر شدن تسریع می شه.

منبع : modeonline.ir