پایان نامه ارشد :مطالعه و بررسی مهمترین مسایل و مشکلات مبتلابه روابط عمومی ها

 دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی عوامل موثر در اثربخشی فعالیت های روابط عمومی های کشور

قسمتی از متن پایان نامه :

 

– بخشنامه ها و ابلاغیه های‌ مربوط به جایگاه روابط عمومی‌ها

در تاریخ 16/4/1364  بخشنامه ای مبنی بر تعیین وظایف روابط عمومی ها به تصویب هیات وزیران رسید.این بخشنامه در 5ماده به تصویب رسیده و ابلاغ شده بود. (پیوست شماره 2)

ابلاغیه 10 ماده ای شورای اطلاع رسانی دولت

آخرین مصوبه انجام شده درکشور مربوط به آیین نامه نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات روابط عمومی در دستگاههای اجرایی می باشد که هییت وزیران درجلسه مورخ 23/2/1386 بنا به پیشنهاد مشترک شماره 312/2082 س خ مورخ 23/3/1386 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،معاونت حقوقی و امور مجلس رییس جمهورو شورای اطلاع رسانی دولت وبه استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،تصویب نموده اند.آیین نامه مذکور ده ماده داشته و  بطور خلاصه موارد قابل توجه این ابلاغیهعبارتست از :

ماده2.8 .اهداف، وظایف و کارکردهای روابط عمومی در سازمان:

مهمترین وظیفه روابط عمومی، شناخت افکار عمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت افکار عمومی از سازمان است که هم در درون سازمان و هم در بیرون از سازمان دنبال می‌شود. بی‌تردید، این وظیفه، در قالب مجموعه‌ای از فعالیت‌های ارتباطی صورت می‌گیرد که تحت عناوین نسبتاً ثابتی شامل ارتباط با رسانه‌ها و سازمان‌ها، ارتباط مردمی، پژوهش، آموزش، برنامه‌ریزی، انتشارات، امور فرهنگی و نمایشگاه‌ها، سنجش افکار و پشتیبانی از آنها یاد می‌شود.

باید تأکید کرد که در تعیین ساختار مناسب برای روابط عمومی، با توجه به کوچکی یا بزرگی سطح عملیات آن، می‌توان از نمودار تشکیلاتی پیشنهادی استفاده کرد.

  پایان نامه رشته حسابداری-ارتباط عوامل صاحبکار با بودجه زمانی

2.8.1. ارتباطات، سیاست‌گذاری

2.8.2. ارتباطات فرهنگی، تبلیغات

2.8.3. انتشارات

2.8.4. سنجش افکار

2.8.5. آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی

ماده2.9. زیرساخت‌های روابط عمومی

روابط عمومی برای اجرای وظایف خود، به زیر ساخت‌های زیر نیازمند است:

مدیریت روابط عمومی.

بخش برنامه‌ریزی و اعتباربخشی روابط عمومی.

بخش هماهنگی مراکز تابعه.

بخش ارتباطات فرهنگی.

بخش ارتباط با رسانه‌ها.

بخش ارتباط با همگانها و سازمانها.

بخش مطالعات افکار عمومی(سفیدی 80-1384).

توزیع وظایف در زیر ساخت‌ها

در ادامه ابلاغیه به وظایف مدیر روابط عمومی اشاره شده است.طبق این ابلاغیه وظایف مدیر روابط عمومی به شرح زیر است:

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف تحقیق

 

هدف کلی

بررسی عوامل موثر در اثربخشی فعالیت های روابط عمومی های کشور

اهداف کاربردی

* دستیابی به عوامل اثربخشی در هر یک از زمینه های فعالیتی روابط عمومی ها

* شناسایی کمبود ها و نواقص عملکردی  و عوامل  موجد آنها درروابط عمومی ها

* مطالعه و بررسی مهمترین مسایل و مشکلات مبتلابه روابط عمومی ها

* اخذ و به کارگیری تدابیری مناسب در راستای جبران آسیب ها

 دانلود رایگان فایل دموی این پایان نامه

(فقط حاوی ده صفحه ازصفحات پایان نامه با فرمت ورد):

پایان نامه بررسی عوامل موثر در اثربخشی فعالیت های روابط عمومی های کشور

(فقط حاوی ده صفحه ازصفحات پایان نامه با فرمت PDF):

پایان نامه بررسی عوامل موثر در اثربخشی فعالیت های روابط عمومی های کشور