مهمترین مسایل و مشکلات مبتلابه روابط عمومی ها-دانلود پایان نامه

 دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی عوامل موثر در اثربخشی فعالیت های روابط عمومی های کشور

قسمتی از متن پایان نامه :

 

روابط عمومی در ایران قبل از انقلاب اسلامی

در سال 1322 شمسی با تصویب هیأت وزیران، اداره‌ای به نام «اداره کل انتشارات و تبلیغات» تشکیل شد که وظیفه اصلی آن بیشتر در جهت انتشارات و تبلیغات در آن زمان بود. با تشکیل این اداره به مرور امر تبلیغات و ارتباطات در دستگاه‌های دولتی مورد توجه قرار گرفت.

اولین روابط عمومی در سال 1327 شمسی از طرف شرکت نفت ایران و انگلیس به وجود آمد که مرکز مهمترین تشکیلات و فعالیت‌های آن در آبادان بود و در تهران فقط یک دفتر داشت. این شرکت در توسعه فعالیت‌های خود به تدریج در سایر نقاط ایران از جمله اهواز، مسجد سلیمان، کرمانشاه و دیگر مناطق نفت‌خیز اقدام به ایجاد دفاتر نمایندگی کرد. این روابط عمومی مطابق با سلیقه‌ و فکر مؤسسین انگلیسی خود “Information” نامیده شود و ترجمه فارسی آن «اطلاعات» انتخاب شده بود و از ادارات ارتباط با مطبوعات، نشریات، تولید فیلم و عکس، تشریفات و کارگزینی تشکیل شده بود. از سال 1333 که همزمان با ایجاد کنسرسیوم و تأثیر و دخالت فکر و ایده امریکایی در فعالیت‌های مختلف شرکت نفت بود، این بخش به “Public Relation” با ترجمه فارسی «روابط عمومی» تغییر نام داد و شامل اداره ارتباط با کارکنان و روابط عمومی شد.

بدین ترتیب شرکت ملی نفت ایران به وجود آورنده اولین تشکیلات روابط عمومی در ایران است. غیر از این، از تشکیل نخستین روابط عمومی در دستگاه‌های دولتی تاریخ دقیقی در دست نیست و اصولاً روابط عمومی در بخش دولتی با نام «انتشارات» و «مطبوعات» آغاز به کار کرد. بدین ترتیب که هر یک از مؤسسات بخش دولتی در سازمان کلی خود یک دفتر انتشارات و مطبوعات دایر کردند و از این طریق چه به صورت مستقیم یعنی انتشارات و چه به صورت غیرمستقیم یعنی از طریق مطبوعات که آنها را نماینده افکار عمومی می‌شناختند، با مردم و سایر ارباب رجوع‌ ارتباط برقرار ساختند تا این که به موجب لایحه قانونی مصوب هشتم فروردین ماه 1343 شمسی، وزارت اطلاعات در اواخر دهه چهل، این وزازتخانه به مسأله روابط عمومی اهمیتی جدی داد و برای شروع، سازمان روابط عمومی صنعت نفت به عنوان الگو انتخاب شد، ولی به علت تفاوت عمده طبیعت کارهای روابط عمومی ـ صنعت نفت با تشکیلات دولتی، پس از مدتی تغییراتی کلی در روابط عمومی دولتی در وزارت اطلاعات انجام شد.

  پایان نامه سیاست جنایی ایران در قبال بزه فرار از خدمت

در بدو امر قسمت‌هایی که در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی به اعمال نوعی فعالیت‌های روابط عمومی اشتغال داشتند، دفاتر «اطلاعات و انتشارات» نامیده شدند و وزارت اطلاعات و جهانگردی پس از تصویب عنوان کلی «اداره کل اطلاعات و انتشارات و روابط عمومی»، سازمانی برای روابط عمومی‌های دولتی تدوین کرد که بر طبق آن این ادارات باید 9 کارمند داشته باشند. لیکن در عمل هیچ یک از وزارتخانه‌ها و حتی تشکیلات بزرگ دولتی دارای این تعداد کارمندان در بخش روابط عمومی نبوده‌اند. در سال 1348 شمسی به پیشنهاد وزارت اطلاعات و جهانگردی و تصویب هیأت وزیران، نام دفاتر اطلاعات و انتشارات در کلیه وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های دولتی و وابسته به دولت به اداره «اطلاعات و روابط عمومی» تغییر یافت.

ادارات روابط عمومی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی در عین این‌که فعالیت مستقل داشتند ولی از نظر سیاسی عموم فعالیت‌های خود را با یک اداره کل در وزارت اطلاعات و جهانگردی به نام شورای اطلاعات و انتشارات روابط عمومی هماهنگ می‌ساختند و رؤسا یا مدیران کل روابط عمومی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی با تأیید وزارت اطلاعات به این سمت برگزیده می‌شدند.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف تحقیق

 

هدف کلی

بررسی عوامل موثر در اثربخشی فعالیت های روابط عمومی های کشور

اهداف کاربردی

* دستیابی به عوامل اثربخشی در هر یک از زمینه های فعالیتی روابط عمومی ها

* شناسایی کمبود ها و نواقص عملکردی  و عوامل  موجد آنها درروابط عمومی ها

* مطالعه و بررسی مهمترین مسایل و مشکلات مبتلابه روابط عمومی ها

* اخذ و به کارگیری تدابیری مناسب در راستای جبران آسیب ها

  پایان نامه رشته برق با موضوع الگوریتم های آشکارسازی چند کاربره

 دانلود رایگان فایل دموی این پایان نامه

(فقط حاوی ده صفحه ازصفحات پایان نامه با فرمت ورد):

پایان نامه بررسی عوامل موثر در اثربخشی فعالیت های روابط عمومی های کشور

(فقط حاوی ده صفحه ازصفحات پایان نامه با فرمت PDF):

پایان نامه بررسی عوامل موثر در اثربخشی فعالیت های روابط عمومی های کشور