مطالعه مهمترین مسایل و مشکلات مبتلابه روابط عمومی ها-پایان نامه ارشد حقوق

 دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی عوامل موثر در اثربخشی فعالیت های روابط عمومی های کشور

قسمتی از متن پایان نامه :

 

روابط عمومی در ایران پس از انقلاب اسلامی

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) در بیست و دوم بهمن ماه یک هزار و سیصد و پنجاه و هفت، ادارات روابط عمومی دستگاه‌های دولتی با بافتی که بدان اشاره شد، بالطبع نمی‌توانستند در خدمت حکومت جمهوری اسلامی، که بر پایه تعالیم عالیه اسلام استوار خواهد بود، قرار بگیرند. لذا، در عمل فعالیت‌های ادارات مزبور به صورت راکد درآمد تا اینکه کارکنان متعهد و مسئول در ادارات، به تدریج جایگزین عناصر فاسد و وابسته به رژیم قبلی شدند. وزارت اطلاعات و جهانگردی هم بر طبق مصوبه مورخ 7/3/1358 شورای انقلاب به وزارت ارشاد ملی و حدود یک سال و نیم بعد به وزارت ارشاد اسلامی تغییر یافت.در این برهه زمانی، وجود ادارات روابط عمومی که بتواند با مردم ارتباط برقرار کرده و آنها را در جریان امور دستگاه‌های ذیربط قرار دهد، به طور کامل محسوس شد و در اغلب دستگاه‌ها، ادارات روابط عمومی با پیوند «ارشاد» که به وجود آورنده بافت جدید در جهت هدایت و راهنمایی در امور ارتباطی و تبلیغی است، شروع به کار کردند. اضافه شدن این پسوند که روابط عمومی را ملزم می‌داشت از اندیشه و ارزش‌های والای اسلامی بهره گیرد، سبب شد که روابط عمومی‌ها همگام با انقلاب اسلامی در جهت رشد آن گام برداشته و معنویتی الهی به کار خود ببخشند.

اصولاً روابط عمومی به تنهایی نمی‌تواند رسالت خود را ایفا کند، مگر این‌که این مهم را توأم با امر ارشاد که در واقع لازم و ملزوم و مکمل یکدیگر هستند، انجام دهد. زیرا ارتباطات و تبلیغات وقتی کارساز خواهد بود که توأم با ارشاد و راهنمایی باشد و همین‌طور امور ارشادی نیز جهت بیان آنچه که باید گفته شود، نیاز به ارتباطات و روابطی مؤثر و مفید دارد. همچنین ذکر این نکته ضروری است که برای هماهنگی امر تبلیغات دولت، شورایی در وزارت ارشاد اسلامی به نام شورای هماهنگی، شورای مزبور دارای دبیرخانه‌ای شد که این دبیرخانه کوشش‌هایی را در برای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌ها و مؤسسات دولتی انجام داده است و نمونه‌ای از این تلاش، سعی در تهیه و تدوین تشکیلاتی هماهنگی برای روابط عمومی کلیه وزارتخانه‌ها و دستگاههای دولتی، در سال‌های گذشته بوده است.

  پایان نامه حقوق:معانی مختلف کلمات خدا و خدیو در شاهنامه

به طور کلی، فعالیت‌های ادارات روابط عمومی و ارشاد بعد از انقلاب اسلامی که اغلب زیر نظر بالاترین مقام دستگاه صورت می‌گیرد، چشمگیر و قابل توجه است  وتوانسته‌اند ارتباطات گسترده‌ای با مردم برقرار سازند

ذکر این نکته نیز ضروری است که جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای برای امر تبلیغات قایل است و با برگزاری سمینارها و کنگره‌های عبادی‌ـ سیاسی، به خصوص درکنگره عظیم و جهانی حج، موجبات تبادل افکار و ارشاد ملل مختلف جهان اسلام را فراهم آورده و با اعزام نمایندگانی به کشورهای مختلف جهان، مردم این کشورها به ویژه ملل محروم و مستضعف را با ارزش‌های والای اسلامی و انقلاب اسلامی آشناکرده و موجبات رشد معنوی و تعالی آن‌ها را فراهم می‌سازد.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف تحقیق

 

هدف کلی

بررسی عوامل موثر در اثربخشی فعالیت های روابط عمومی های کشور

اهداف کاربردی

* دستیابی به عوامل اثربخشی در هر یک از زمینه های فعالیتی روابط عمومی ها

* شناسایی کمبود ها و نواقص عملکردی  و عوامل  موجد آنها درروابط عمومی ها

* مطالعه و بررسی مهمترین مسایل و مشکلات مبتلابه روابط عمومی ها

* اخذ و به کارگیری تدابیری مناسب در راستای جبران آسیب ها

 دانلود رایگان فایل دموی این پایان نامه

(فقط حاوی ده صفحه ازصفحات پایان نامه با فرمت ورد):

پایان نامه بررسی عوامل موثر در اثربخشی فعالیت های روابط عمومی های کشور

(فقط حاوی ده صفحه ازصفحات پایان نامه با فرمت PDF):

پایان نامه بررسی عوامل موثر در اثربخشی فعالیت های روابط عمومی های کشور

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

  تحلیل روابط امارات-پایان نامه رشته جغرافیا

پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته حقوق با عنوان :  بررسی عوامل موثر در اثربخشی فعالیت های روابط عمومی های کشور با فرمت ورد