دانلود پایان نامه با موضوع بررسی عوامل موثر در اثربخشی فعالیت های روابط عمومی های کشور

 دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی عوامل موثر در اثربخشی فعالیت های روابط عمومی های کشور

قسمتی از متن پایان نامه :

 

تاریخچه روابط عمومی در جهان

اصولاً علت و نیاز وجودی بشر و خارج شدن آن از حالت اولیه به حالت اجتماعی بیشتر به خاطر ضرورت روابط عمومی و اجتماعی بوده است؛ یعنی از آنجا که ابنای بشر نیاز به مسأله برقراری ارتباط با یکدیگر را احساس کرد، به دنبال اجتماعی زیستن رفت. لذا می‌توان گفت که فلسفه روابط عمومی از ابتدا وجود داشته و به محض ادراک بشر به ضرورت آن، تشکل و انسجام یافته است. تردیدی نیست که روابط عمومی در طول تاریخ وجود داشته است؛ منتهی با اصول و روش‌های گوناگون. همزمان با کشاورزی و رام کردن حیوانات و پای‌بند شدن بشر اولیه به مکانی معین و خاتمه یافتن و آوارگی آنها، اولین جوامع بشری تشکیل شد و در نتیجه رابطه گروهها و افراد اهمیت و ضرورت یافت. شکل بسیار ابتدایی و نخستین روابط عمومی را در چنین جوامعی می‌توان پیدا کرد.

همچنین با ملاحظه و بررسی‌ تمدن‌های باستانی و یادگارهایی که از آن تمدن‌ها در عصر حاضر به جای مانده است، به این نتیجه می‌رسیم که تمدن‌های مزبور بدون بهره‌گیری از فنون مدیریت و روابط عمومی و ا رتباطات امکان‌پذیر نبوده است و به عنوان مثال ساختمان اهرام عظیم با فن‌آوری محدود آن زمان بدون به کارگیری شیوه‌های مدیریت، ارتباطات و تبلیغات عملی نبوده است، زیرا استفاده از نیروی عظیمی که در ساختن این بناها به کار گرفته شده و اداره آن، مستلزم مراحل مختلفی از قبیل طرح‌ریزی، سازمان دادن، کنترل نیرو، تغذیه و حمل و نقل، اسکان دادن و غیره بوده است، هر چند که قدرت اداره این امور متکی به قدرت شلاق و زور باشد.

  پایان نامه کارشناسی ارشد:جایگزین‌های عدم ایفای عین تعهد در کنوانسیون بیع بین‌المللی کالا با مطالعه تطبیقی در حقوق ایران

در قرون وسطی که سیستم فئودالیسم در غرب حکومت می‌کرد و در تاریخ به نام «قرون تاریک» عنوان یافته است، به امر مدیریت و روابط عمومی توجهی نمی‌شد و نوشته‌های این دوران مشرق زمین است که در این زمینه‌ها تبحر قابل توجهی دارد. پس از گذشت این دوران هر ماه با پیشرفت‌های اقتصادی و صنعتی، مدیریت علمی و روابط عمومی نیز از مغرب زمین شکل گرفت. تا اینکه پس از سال 1700 میلادی دگرگونی‌های فراوانی پدیدار شد و پیدایش شهرهای بزرگ و اهمیت یافتن تخصص که منجر به انقلاب صنعتی شد، تغییرات عمده‌ای را از نظر مدیریت و روابط عمومی باعث گردید. افکار و قوائد مربوط به آن از متن کتب به زندگی روزمره انتقال پیدا کـرد و در واقع از قوه به فـعل درآمد. تا قـرن نوزدهم که متفکـران و اندیشمندان بیشـتر به اهمیت ایـن امور پی برده و به آن توجه داشتند.

کاربرد اصطلاح روابط عمومی (Public Relation)  به معنای مصطلح آن برای اولین بار به سال 1897 باز می‌گردد. این واژه در سالنامه اداره اتحادیه راه‌آهن ایالات متحده آمریکا به کار رفته است. اگر چه از گذشته‌های دور پادشاهان و فرمانروایان از برخی روش‌ها و تکنیک‌های روابط عمومی بهره می‌جستند که شواهد و علائم این کوششها نشانگر نوعی برقراری ارتباطات و روابط عمومی است. اما تغییر و تحول در روشهای ارتباطی به صورت مدرن و امروزی آن با تأسیس واحدها و دفاتر روابط عمومی از آمریکا شروع شد که طی شش مرحله زمان ‌بندی به موقعیت امروزی خود رسیده است.

از سال 1900 تا 1914 که با رشد بسیار سریع واحدهای اقتصادی، تولیدی و بازرگانی همراه بود و به موازات آن مبارزه افکارعمومی بر علیه مقاصد سودجویانه صاحبان صنایع رشد پیدا کرد. و همین امر صاحبان صنایع و شرکتها را به فعالیت‌های روابط عمومی جهت جلب افکارعمومی توجه نمود.

  بررسی و شناخت مؤلفه ها و عوامل موثر بر ساختارسرمایه شرکت ها-دانلود پایان نامه ارشد رشته حسابداری

در سال 1906 اولین شرکت خصوصی خدماتی تحت عنوان روابط عمومی توسط آیویلی (I-V-Lee) که فارغ‌التحصیل دانشگاه پریستون و خبرنگار روزنامه «نیویورک ورلد» بود ایجاد شد که این فرد را پدر روابط عمومی در آمریکا می‌نامند.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف تحقیق

 

هدف کلی

بررسی عوامل موثر در اثربخشی فعالیت های روابط عمومی های کشور

اهداف کاربردی

* دستیابی به عوامل اثربخشی در هر یک از زمینه های فعالیتی روابط عمومی ها

* شناسایی کمبود ها و نواقص عملکردی  و عوامل  موجد آنها درروابط عمومی ها

* مطالعه و بررسی مهمترین مسایل و مشکلات مبتلابه روابط عمومی ها

* اخذ و به کارگیری تدابیری مناسب در راستای جبران آسیب ها

 دانلود رایگان فایل دموی این پایان نامه

(فقط حاوی ده صفحه ازصفحات پایان نامه با فرمت ورد):

پایان نامه بررسی عوامل موثر در اثربخشی فعالیت های روابط عمومی های کشور

(فقط حاوی ده صفحه ازصفحات پایان نامه با فرمت PDF):

پایان نامه بررسی عوامل موثر در اثربخشی فعالیت های روابط عمومی های کشور