دانلود پایان نامه ارشد:مطالعه مهمترین مسایل و مشکلات مبتلابه روابط عمومی ها

 دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی عوامل موثر در اثربخشی فعالیت های روابط عمومی های کشور

قسمتی از متن پایان نامه :

 

تشکیلات سازمانی روابط عمومی و وظایف آن

در کتاب مدیریت روابط عمومی برای اداره روابط عمومی در سازمانهای دولتی وظایف زیر پیش بینی شده است(مدیریت روابط عمومی –نصیری قیداری،ص183): روابط عمومی در کلیه وزارتخانه‌ها و سازمانهای دولتی دارای 5 اداره خواهد بود که رئوس وظایف این ادارات عبارتند از:

* اداره پژوهش و برنامه‌ریزی به عنوان رکن فکری مجموعه‌ روابط عمومی و تغذیه کننده اطلاعاتی سایر ادارات وظایف مهمی نظیر: انجام پژوهش در حوزه ارتباطات و روابط عمومی، افکار سنجی از مردم در خصوص اقدامات و فعالیت‌های دستگاه ذی‌ربط، تهیه و تنظیم مقالات، گزارش‌های تحلیلی و مطالب علمی در حوزه فعالیت دستگاه مربوطه، تحلیل محتوای مطالب. مقالات و گزارش‌های مندرج در مطبوعات و سایر وسایل ارتباط جمعی، برنامه‌ریزی مدون و منسجم در امور ارتباطی و نیز ارائه ایده‌های نو در زمینه‌های روابط عمومی، اصلاح روش و بهبود شیوه‌های ارتباطی، تهی و تدوین ریز بودجه پیشنهادی روابط عمومی و دفاع از آن تا تصویب نهایی، نظارت بر مصرف اعتبار مصوب ادارات روابط عمومی. بهره‌برداری از واحد ارتباطات مردمی جهت برنامه‌ریزی‌های آتی و تعیین خط‌مشی و سیاستگذاری‌ در امور ارتباطی استان‌ها را برعهده دارد.

* اداره ارتباطات و رسانه‌های که مهمترین وظایف آن عبارت‌ است از: تهیه و تنظیم و انعکاس اخبار اقدامات و برنامه‌های دستگاه ذیربط به وسایل ارتباط جمعی، پوشش خبری مراسم مختلف نظیر گردهمایی. سخنرانی‌ها، افتتاح پروژه‌ها و غیره، اعلام مواضع و صدور بیانیه در مناسبت‌ها و پاسخ به انتقادات مطروحه در وسایل ارتباط جمعی، درج آگهی در مطبوعات و پخش تیزرهای تلویزیونی، ترتیب دادن برنامه‌ها و میزگردهای رادیویی و تلویزیونی، برنامه‌ریزی و اجرای مصاحبه‌های مطبوعاتی و اختصاصی، اعزام خبرنگاران به نقاط مختلف کشور و برقراری رابطه ارگانیک با روابط عمومی استان‌ها و مؤسسات وابسته و مسئولیت‌ تهیه و تنظیم و ارسال بریده جراید جهت اطلاع‌رسانی به مسئولین دستگاه مربوطه.

  پایاننامه درباره:رابطه رضایت ازآموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی وتوانایی انجام کارکارکنان سازمان صداوسیما

* اداره تبلیغات که وظایف و اهداف زیر را دنبال می‌کنند. سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و هدایت امور تبلیغی، ایجاد وحدت رویه در امور ارتباطی و تبلیغی، مسئولیت تشکیل دبیرخانه دایمی مراسم و ستادها، انعکاس تبلیغی فعالیت‌های دستگاه ذی‌ربط در وسایل ارتباط جمعی، تهیه، ساخت و نمایش فیلم‌های تلویزیونی در راستای سیاست‌های دستگاه، انجام وظایف سمعی و بصری، برنامه‌ریزی، هماهنگی و مشارکت در کنفرانس‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، تعمیم خط‌مشی و سیاستگذاری تبلیغاتی در سطح وزراتخانه و سازمان، طراحی و تدوین فرم‌های ثابت (الگوهای) تبلیغاتی برای معرفی پروژه‌ها و طرح‌های مربوطه.

* اداره انتشارات که رئوس وظایف آن عبارت است از: چاپ اقلام تبلیغاتی از قبیل کتاب، پوستر، بروشور، تراکت و غیره، مسئولیت تهیه و تنظیم، صحافی، چاپ و توزیع بولتن یا مجلات داخلی، مسئولیت سیاستگذاری در امور نشر روابط عمومی استان‌ها و مؤسسات تابعه، ایجاد و اداره امور آرشیو عکس، فیلم و نوار کاست، نوار ویدیویی، روزنامه و مطبوعات.

* اداره کارپردازی‌ و پی‌گیری‌های نیز به عنوان اداره خدماتی و پشتیبان سایر ادارات وظایف زیر را دنبال می‌کند: انجام امور دبیرخانه و بایگانی، تایپ، فاکس و کامپیوتر، پیگیری‌های ویژه، انجام امور دفتر محرمانه و بایگانی، جمع داری اموال و سایر امور مشابه.

ضمناً دو نفر معاون زیر نظر مدیر کل روابط عمومی دستگاه ذی‌ربط به کار اشتغال خواهند داشت و هر یک هدایت و سازمان‌دهی بخشی از مجموعه مساعدت می‌کنند.

با آن که دولت جمهوری اسلامی ایران طی چندین بخشنامه بر امر دایر کردن ادارات روابط عمومی و مشارکت مؤثر مسئولان روابط عمومی در جلسات مشورتی و تصمیم‌گیری‌ سازمان‌ها اصرار ورزیده‌اند، با وجود این شاید ادارات روابط عمومی در سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های جمهوری اسلامی ایران اگر ضعیف‌ترین ادارات نباشد، بدون شک جزو یکی از چند اداره ضعیف است، عدم شناخت جایگاه سازمانی و وظایف روابط عمومی خود زاده. عدم آگاهی مدیران دست‌اندرکار از روابط عمومی از یک طرف و ضعف دست‌اندرکاران روابط عمومی‌ها از یک طرف است و نیز شرایط اجتماعی و اقتصادی، فرهنگی و نیز سیاسی کشور به گونه‌ای است که بی‌توجهی به اصول روابط عمومی را تقویت می‌کند. واقعیت قضیه این است که اکثر قریب به اتفاق مدیران و مسئولان روابط عمومی‌های کشور را افراد غیرمتخصص تشکیل می‌دهند، که صرفاً به خاطر علاقه به کار فرهنگی و داشتن ذوق و سلیقه خاصی، عنوان مسئولیت روابط عمومی را به دوش می‌کشند و نتیجه و عملکرد ادارات آنان چیزیست که موجب گریز مدیران از روابط عمومی و عملکرد آن می‌شود و این امر را در ذهن مدیران تداعی می‌کند که روابط عمومی اداره‌ای است هزینه‌بر و جزو ادارات سودآور و مؤثر به حال سازمان محسوب نمی‌شود.

  بررسی ویژگی های کیفی سود و نوع مدیریت سود در شرکت های درمانده مالی و ورشکسته پایان نامه ارشد

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف تحقیق

 

هدف کلی

بررسی عوامل موثر در اثربخشی فعالیت های روابط عمومی های کشور

اهداف کاربردی

* دستیابی به عوامل اثربخشی در هر یک از زمینه های فعالیتی روابط عمومی ها

* شناسایی کمبود ها و نواقص عملکردی  و عوامل  موجد آنها درروابط عمومی ها

* مطالعه و بررسی مهمترین مسایل و مشکلات مبتلابه روابط عمومی ها

* اخذ و به کارگیری تدابیری مناسب در راستای جبران آسیب ها

 دانلود رایگان فایل دموی این پایان نامه

(فقط حاوی ده صفحه ازصفحات پایان نامه با فرمت ورد):

پایان نامه بررسی عوامل موثر در اثربخشی فعالیت های روابط عمومی های کشور

(فقط حاوی ده صفحه ازصفحات پایان نامه با فرمت PDF):

پایان نامه بررسی عوامل موثر در اثربخشی فعالیت های روابط عمومی های کشور